Jorden fortsätter snurra och jag fortsätter sörja

Vilken härlig dag! Började dagen med en långpromenad runt sidsjön och det var så vackert. Röda löv åkte runt i virvlar och luften luktade gott, jag skulle lätt ha kunnat gå en timme till. Jag tror det är bra att ta en promenad om hjärnan känns lite mosig. Jag älskar naturen, naturen och djuren är lycka för mig. Om man någon gång känner att man inte ligger i sitt bästa esse någon dag, eller om världen känns en aningen tung eller till och med jävlig, gå ut och gå, jag lovar att det kommer vidga dina perspektiv och få dig att se klarare, samtidigt som du får en nypa frisk luft :)

Igår kom puman förbi, tanken var att vi skulle gå ut och gå men det slutade med att vi satt och surrade i fyra timmar istället, det blir väl så när man inte träffat varandra på länge. Sedan var jag hos sjukgymnasten och fick bekräftat att jag har fullt med spänningar samt att min hållning resulterar i att mitt huvud väger 5 kilo mer (?)
Senare på kvällen kom kusin Malin hit med hennes knodd "Ludwig" så förbaskat fin så man får ont i magen.

Idag har jag just inga planer, den enda plan är väl att läsa ut min bok samt att försöka vänja mig vid mina läs/data glasögon, svårare än vad man kan tro faktiskt. Bryta en vana och fram med en annan.

Jag har tänkt mycket på Wilma dom senaste dagarna och jag förstår inte hur det fortfarande kan kännas så otroligt tungt, det är så overkligt hur världen fortsätter fungera när jag har förlorat en familjemedlem. Ingen pratar om henne längre och jag är så rädd för att folk börjar glömma henne. Hon var det vackraste, underbaraste och charmigaste jag har fått äran att lära känna och jag kommer aldrig någonsin glömma henne, hon har för stor plats i mitt hjärta och hon kommer finnas där igenom hela mitt liv.

 Ludwig        Lilo och Wilma

För att alla inte ska glömma Wilma har jag nu börjat känt att det snart är dags att lägga upp videon jag har gjort. Det för dröja ett tag till, kanske några dagar, kanske en månad..

Dagens låt: Jeff Buckley - Hallelulja

Kommentarer
Postat av: imbo

Lät som att du haft en underbar gårdag. Har du några planer för helgen? Skulle vara roligt att träffa dej nu när jag kommer hem :) pYss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback