Musiken, allt handlar om musiken

Jag märker hur svårt det är att skriva, lyssna på musik och sjunga samtidigt. Lyssnar på Jason Mraz - I'm yours som allas vår puma har skickat till mig, helt underbart!
Nu har vi iaf skrivit klart vårt PM och jag tror det blev ganska bra tillslut, eller jag hoppas. Ska lämna in det imorrn och sen blir det opponering på onsdag, suck och pust!
Skönt när man är klar med den här kursen, det är såå otroligt mycket att göra hela tiden så man hinner knappt med att ta in något men man gör ett tappert försök iaf. Nu lyssnar jag på en annan skön låt som allas vår flanders fixat åt mig Aimee Mann - Wise up. Lovely.

Jag läste idag att dte är genom musiken man identifierar sig själv, om så är fallet så är det väldigt svårt för mig att finna min identitet då jag lyssnar på så otroligt blandad musik. Min identitet kanske är ett blandband?
Ska jag vara ärlig så beror det nog mer på situation än känslor vad jag lyssnar på för musik. Till exempel om jag är ledsen så undviker jag i all mån jag kan deppmusik och försöker mig på lite trallmusik istället. Är jag på jättebra humör så lyssnar jag nog inte på musik överhuvudtaget, då skuttar jag omkring istället. Är det förfest så är jag bättre på att klaga på musiken som spelas än att parta till den. Är det sommar så är det givetvis Lars Winnerbäck som gäller men det handlar väl mer om situation än en känsla?
Är jag arg så är det iofs lätt hänt att det spelas någon typ av hårdrock men oftast spenderar jag då tiden med att slå näven i väggen eller något liknande.
Ja så hur är det då, identifieras musiken genom oss eller identifieras vi av musiken?

Snart är det dags att börja packa och jag försöker skjuta upp det så mycket jag kan men det funkar inte så bra när flyttkartongerna står och stirrar på mig i hörnet. Visst för all del det är roligt att flytta när det väl är klart men mindre roligt att organisera flyttkartonger och packa ner sitt liv. Fast Anders är roligare för han slår in varje skiva i tidningspapper innan han lägger dom i kartonger, då brukar jag sucka men se går det över. Jag tror att förutom mig är nog hans skivor det bästa. Vi har iaf bestämt att det blir ingen inflyttningsfest den här gången jag menar vi har ju redan haft två stycken, folk måste ju bli less och dessutom betvivlar jag att folk ger oss en tredje inflyttningspresent ;)

Jag väljer iaf att identifiera mig sälv med mitt liv, alla underbara människor/djur och min vardag, det är det bästa.

Dagens låt: Red hot chili peppers - Snow (Hey oh), helt sjukt bra låt, en sån där låt som funkar jämt.

Kommentarer
Postat av: Cina

Blir det ingen inflyttningsfest? :(
Jag som har gått och längtat till eran inflyttningsfest och så blir det ingen, buhuuu
Jag och bubben kanske smyger oss in till er och binderfast er i stolen och har en tvångsinflyttningsfest ;)puss på pannan och nyp i rumpan

Postat av: Cina

Blir det ingen inflyttningsfest? :(
Jag som har gått och längtat till eran inflyttningsfest och så blir det ingen, buhuuu
Jag och bubben kanske smyger oss in till er och binderfast er i stolen och har en tvångsinflyttningsfest ;)puss på pannan och nyp i rumpan

2007-03-17 @ 14:58:40
URL: http://shinona.blogg.se
Postat av: Moster i Florida

Det där med musik är intressant... Speciellt det du sa om att inte lyssna på nått alls när man är riktigt glad, samma här... Jag kan i princip lyssna på allt möjligt, det beror helt på hur man mår. Det kan ibland dock vara så att man blir påverkad av musik så att ens humör ändras, man kanske inte riktigt kan låta bli att spritta till av en riktigt glad låt eller bli lite lugn av något sövande. Titta bara på filmmusik, det kan ju avgöra hela stämmningen i en film! Intressant... Kram!

2007-03-20 @ 02:25:42
URL: http://sweflo.blogspot.com/
Postat av: svartgam

Bra skrivet som vanligt gumman; "identifieras musiken genom oss eller identifieras vi av musiken?" Det blir något att filosofera över det :)

Puss!

2007-03-20 @ 09:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback