Det där med positiva tankar

Idag är det en bra dag. Var hos tandläkaren och lagade mitt första hål någonsin, jag var livrädd men hade en söt tandhygienist som kallade mig gumman i vartannat ord. Jag kände mig som ett barn igen vilket var skönt. En snart 25 åring som vill känna sig som ett barn, undrar vad som gick fel där?

Sitter och filar på mitt CV och personliga brev, fick hjälp utav Elin, hon kan sina grejer. Det blir nog finemang det här, om jag får ett fantastiskt jobb där jag kommer toktrivas.
Satt och surfade lite idag och kom fram till att det hade varit enormt kul o vidareutbilda sig till psykoterapeut, det är bara 90 poöng då det är en påbyggnadskurs, men det var så otroligt mycket arbetslivserfarenhet man behövde inom psykiatrin så jag tror att jag är toast. Ska dock kolla upp detta vidare, då detta ligger närmare en psykologutbildning.
Btw, fick tillbaka min hemtenta 2 i arbetspsykologi idag och det gick tokbra, blev sjukt stolt över mig själv, japp jag kan faktiskt säga så nu, har lärt mig att man ska ta tillvara på sig själv och det gör jag. Häromdagen uppstod en situation som jag hade svårt att hantera, jag började genast klanka ner på mig själv men sen hände något, jag började tänka om, jag tänkte istället att jag var bra och det är mänskligt att begå misstag, jag låg och tänkte tills jag somnade att jag är bra, snygg och grym. Jajamensan här har man utvecklats! Sen handlar det väl även om att tro på sina tankar och dit har jag väl inte riktigt kommit än, men jag jobbar på det, åh vad jag jobbar på det, har jobbat på det hela mitt liv och är väl lite närmare nu. 2030, då jävlar kommer jag ha självkänsla så det bara skriker om det (obs ironi).
Frugan är expert på positiva tankar, jag kanske ska utbilda mig hos henne?

Helgen i Åre var underbar! Jag åkte slalom som om jag inte ville göra annat i resten av mitt liv, och vad kan jag säga annat än att det var underbart! Snart åker vi till Åre igen, jag, Flanders, Gurra och Anna. Då ska jag ta skidlektioner för hur kul det än var så var det mindre kul att ha tusen blåmärken över hela kroppen dagen efter. Ska även utöka mina spinning- och bodypumppass, det behövs då träningsvärken har varit som en mardröm, känner mig som 95.

Dom som känner mig vet att jag har en tendens till att drömma sjuka drömmar, Inatt drömde jag att vi öppnade Tinell's igen och det var helt plötsligt skitkul o göra latte, toast och färskpressad juice. Vi hade dock vänt på hela cafét och ingen jobbade egentligen, vi hade bara öppet för att vi saknade våra stammisar. Dessutom hade vi anställt massa blondiner med urringning som inte var äldre än 18.

Nu ska jag hänga, ses på stan



Kommentarer
Postat av: Frugan

Åh tackar för komplimangen. Man kan inte göra annat än sitt bästa och det gör du så bra tycker jag.. Kursstart: april (då jag hade tänkt komma på besök) Puss, saknar dig min andra stjärthalva!

Postat av: marie

jag tycker vi ska öppna tinells igen...saknar det! Vill ha toast och färskpressad juice :D stor kram på dig snygging!

2009-03-15 @ 10:38:52
URL: http://mimmel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback