Christina, beteendevetaren (???)


Var uppe hos Emelie idag i hennes superfina lägenhet och hälsade på hennes ännu finare hundvalp, ojoj jag tror jag är kär!
Vi diskuterade vår utbildning, vad som kommer ske därefter och den inre stressen över om något kommer ske överhuvudtaget. Herrejösses, jag är beteendevetare i slutet av den här terminen och vad kan man säga. Det är roligt när folk frågar vad man gör och efter att man berättat så blir dom livrädda att man ska analysera deras beteende eller till och med ställa en diagnos (??) vad är det om.. Visst jag kan säga att man har lärt sig en hel del om mänsliga beteenden och varför människor agerar och säger som dom gör, men vår utbildning har ju mest varit organisations- och personalinriktad. Jag önskar att jag hade läst lite mer psykologi och läran om mänskliga beteenden samt avvikande beteenden (hör egentligen ihop). Men allvarligt, inte tusan känner jag mig som en beteendevetare även fast det nu och då uppstår situationer då det säger "klick" och jag vet den exakta orsaken till beteendet.

Imorrn blir det plugg hela dagen i bibblan med Hanna, det kommer bli en tung vår men förhoppningsvis lärorik och man får försöka kämpa på nu, känns som man springer sista milen.
Jag skulle nog egentligen vilja plugga ett år till, ska fundera på det. Har jag inte fått jobb efter sommaren så kör jag nog igång och tar en masterexamen men då får jag D-uppsatsen att oroa mig över istället, ja huga man tycks aldrig sluta oroa sig, alltid finns det nåt..

Nu ska jag återgå till Meredith, Mcdreamy och resten av gänget på Grace hospital, har blivit totalt besatt av Grey's anatomy så nu plöjer jag avsnitt efter avsnitt med mitt kanel te som enda kompanjon, lovely!


Dagens: Cornelis - Sommarkort

Kommentarer
Postat av: Frugan

Fusk, jag vill också se Emelies nya lägenhet men inte hennes hund. Nog för att den säkert är jättesöt men då börjar jag nysa så förbannat mycket.. Saknar dig och älskar dig!!

2008-02-01 @ 16:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback