Uppdatering

Ursäkta den dåliga uppdateringen, har helt enkelt haft bättre saker för mig.
Nu har skolan börjat och jag läser en jätterolig kurs "kriminologi", verkligen jätteintressant! Är lite konfunderad bara huruvida det kommer gå bra eller dåligt att läsa på distans, återkommer om det.

Idag var jag på första intervjun angående deltidstjänsten på Clas Ohlson, måste faktiskt säga att jag är inge vidare nöjd med min insats, jag svek mig själv lite då jag svarade klumpigt och oförberett på intervjufrågorna. Vi får väl se om dom ringer och vill ha mig till en andra intervju (betvivlar starkt). Clas Ohlson är ju ett bra ställe att börja på om jag vill klättra i framtiden i min karriär (om jag ens kommer jobba som beteendevetare, hua). Dom anställer ju endel arbetsledare och personalchefer där, tyvärr så känner jag kanske inte att just det tilltalar mig. Har ju bestämt mig att förverkliga en annan dröm, mycket tack vare att frugan pratade sans med mig, tack älskling!


Håller  på att planera för Wilmas begravning, vi ska ha låten "En värld full av liv", tycker den passar henne och början på nåt nytt. Ville försöka att inte ha någon alltför sorglig låt, tyvärr måste jag dock påpeka att Lejonkungen förmodligen är den sorgligaste film jag sett och jag börjar oftast gråta i öppningsscenen.
Ska även läsa upp dikten som Jaana skickade till mig, tack kära vän!
Jag försökte läsa upp den för Anders tidigare idag men tyvärr tog tårarna och fulgrinet överhanden och det blev för jobbigt, hoppas det går bättre på hennes begravning.
Here it goes..

-The Last Battle-
If it should be that I grow frail and weak
And pain should keep me from my sleep,
Then will you do what must be done,
For this -- the last battle -- can´t be won.
You will be sad I understand,
But don´t let grief then stay your hand,
For on this day, more than the rest,
Your love and friendship must stand the test.
We have had so many happy years,
You wouldn´t want me to suffer so.
When the time comes, please, let me go.
Take me to where to my needs they´ll tend,
Only, stay with me till the end
And hold me firm and speak to me
Until my eyes no longer see.
I know in time you will agree
It is a kindness you do to me.
Although my tail its last has waved,
From pain and suffering I have been saved.
Don´t grieve that it must be you
Who has to decide this thing to do;
We´ve been so close -- we two -- these years,
Don´t let your heart hold any tears.



Jag och Anders firade 4 år idag, jösses har knappt märkt att tiden passerat så fort, vi trivs bra ihop för det är liksom vi och det är helt perfekt. Åt ute på Oscar och senare bar det hemåt för "Ben and Jerry" glass, mums. Glass och en bra man, vad mer kan man önska?
Tanken var att vi skulle på spa på södra berget men eftersom Wilmas veterinär kostnader blev så höga bestämde vi oss för att hoppa över det, men alla dagar är ju våra dagar och vi har hela livet på oss att gå på spa.




Var bara tvungen att lägga in den här, han är ju för söt.
Lyssna och njuut!
Jason Mraz - I'm yours

Min älskade kisse, vad jag saknar dig! Jag hoppas du har det bra i katthimlen och äter mycket fisk. Vår lägenhet är tom och likaså vi. Vi älskar dig föralltid vackrast på jorden..

Kommentarer
Postat av: Mammut :)

Grattis mina älsklingar på er stora dag :*
ÄDPK

Postat av: Frugan

Wilma kommer få en jättefin begravning. Hade velat vara där med dig..
Ja, nu tittar Wilma ner på dig från katthimlen och hon ligger och jamar nöjt i en liten låda :)
Älskar dig!

2007-09-13 @ 18:19:30
URL: http://www.shrine.blogg.se
Postat av: imbo

Grattis till er 4årsdag, det är stort! =) Lät som ni hade det jättemysigt! Läste fsktiskt "the battle" då Jaana hade skrivit det till dej som kommentar, och jag började också grina, den är så vacker! Hoppas du får en bra helg. Puss kusin!

2007-09-14 @ 11:33:47
URL: http://imbo.blogg.se
Postat av: Sandra

Grattis 4 år! :) Vila i frin Wilma. Åå den låten var bra :)

2007-09-15 @ 20:10:37
URL: http://NannaSnowblack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback