Sweet 23

Jaha, då har ännu en födelsedag passerat . Det har verkligen varit en fantastisk dag med underbar släkt och fantastiska vänner, jag tror aldrig jag har känt mig så uppskattad som idag, helt underbart!
TackTackTack!
Imorrn kommer ännu mer fantastiska människor hit och igår stod jag och bakade hela dagen så jag hoppas det blir bra.
Ju äldre man blir desto fortare går det. Från 0-10 år hann man inte reflektera så mycket, livet var en lek och inget togs på allvar. 10-15 däremot började man bli lite småvuxen (iaf vad man trodde) och försökte alltså agera därefter, tyvärr misslyckades man totalt och man har nog aldrig varit så barnslig som under den tiden, därav ordet fjortis. Man längtade tills man blev "vuxen" och fick köpa tobak oh alkohol och i den åldern var folk lastgammal om dom var 18 år. 15-20 började livet på lite mer allvar, man införskaffade sig sin första pojkvän, provrökte samt fick sin första fylla, alltså meningsfulla år med inslag av fjortis beteende. Man började även inse att världen inte är så glad som man en gång trodde och man kan även vid den åldren bli kallad för naiv.
Och vad kan jag säga om 20-23?.. Jo, att tiden aldrig gått så fort, jag har lärt mig en stor del av det allvarliga livet samt börjat få en inblick i vuxenvärlden, jag har fått handla på systembolaget och lärt mig att de riktiga kompisarna finns fortfarande kvar och jag har fått smaka på det ljuva sambolivet. Det kanske inte var en så tokig tid trots allt :)

Det positiva med att fylla år är att man påminns om alla i fjärran som verkligen älskar en. Man får en påfyllning i garderoben samt att man får chansen att träffa vänner och släkt som man träffar på tok för sällan, nämnde jag att man får lov att äta massor med kalorier?
Nu ska jag bli snygg i håret!

Dags att sova, ny dag och början mot att fylla 24 år, samt ska vi träffas med gruppen tidigt imorrn och diskutera vårt kommande paper, btw vi fick VG på vårt PM, wihooo! :)
Tack mina älskade, ni förgyller mitt liv!
Dagens låt - Sahara Hotnights - cheek to cheek

Kommentarer
Postat av: Swe Flo

Grattiskram! Jag är 33 nu, och tiden bara rusar på! Jag tänker tillbaka på när jag var 23 och det kändes som du säger, men det går bara fortare ju äldre man blir. Och när man skaffar barn, ja då är det kört! Sarah delar ju din födelsedag och jag kan knappt fatta att hon redan är 4! Hur gick det till? Ibland vill man bara stanna världen och ta ett djupt andetag... Men livet är underbart tycker jag, hur man än vrider och vänder på det hela!

Postat av: Mammut :D

Ja du snuttan... Livet går undan.

Tack för en supertrevlig dag/kväll med dina vänner och våra gemensamma vänner. Det var hur mysigt som helst :)

Kanske vi åker tillsammans till Mommen sedan om du hinner?

Puss, Mamma

2007-05-09 @ 09:56:17
URL: http://suecicae.blogspot.com
Postat av: Grabben

Njut av ungdomen, snart är du gammal och tråkig som mig :)
Puss och kram hjärtat!

2007-05-09 @ 10:01:33
Postat av: Anonym

Toppen att du haft en bra födelsedag bejby. Tråkigt att jag endast förgyllde den med ett sms och inte ett besök, men det får jag ta igen nästa gång jag är hemma i Sundsvall! Hur ska du fixa håret? *nyfiken* pussar // Imbo

2007-05-09 @ 17:29:27
URL: http://www.imbo.blogg.se
Postat av: Frugan

Vilken underbar människa du är, och tänk att jag hittade just dig av alla i den här stan :) Du vet, Sundsvall är storstan för en liten kicka som mig från en byhåla norr om polcirkeln ;)
Du har förgyllt mitt liv sedan september 05 och jag kommer fortfarande ihåg första gången du och jag pratade i bilen när Anders var och hämtade pizza på ett hak i Timrå. Då trodde jag aldrig att vi skulle bli så bra vänner som vi är nu, och tänkte att vi förmodligen var för olika för varann.. Nu undrar man i efterhand om man kanske medicinerades utan sin vetskap, är ju en helt absurd tanke. Tiden gick och jag följde med dig på stan och agerade smakråd :) Sen var jag mer eller mindre hooked on my baby (fru) sen den dagen har vi allid varit ihop..
Du gör mig stolt varje dag, stolt för att du alltid behandlar alla människor lika och väl, stolt för att du alltid ser till alla människors bästa, stolt för att du är min vän, stolt för att du vågar vara den underbara människa du är..
Jag älskar dig oavsett om jag bor på Sveriges baksida eller i en kartong brevid Wilmas.
Puss mitt hjärta!

2007-05-10 @ 00:06:05
URL: http://shrine.blogg.se
Postat av: Frugan

Du är GRYM på att baka ;) Det är banne mig den godaste kladdkaka jag ätit.. Dessutom har jag aldrig diggat syltkakor men du har nu omvänt mig en smula. Jag har kommit ut ur syltgarderoben, happy life!

2007-05-10 @ 00:07:30
Postat av: Maria

Hej hej! Jaa den var verkligen grymt god. Ge Emelie receptet så ska jag tvinga henne att baka den åt mig. :)Haha, jag tror du blev gladast över att jag sa att du var rockig. :)

2007-05-14 @ 18:29:33
Postat av: Louise

Hej där uppe. (ja, jag är i göteborg och inte luleå) Såg att du fyllt år. Grattis i efterskott. Snart är du ifatt mig! Hoppas allt är kanon med dig. KRAM från Louise (och hälsa Anders. missade hans spelning när han var i götet)

2007-05-21 @ 11:21:13
URL: http://louise-blogg.spaces.live.com/
Postat av: Anonym

DU ÄR UTMANAD! Kolla in min blogg för att veta mer. Ska bli kul att se vad du skriver. Puss kusin!

2007-05-22 @ 12:06:12
URL: http://www.imbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback