Schlager

Jaha, så var det klart då. The ark vann melodifestivalen och jag kan väl inte direkt påstå att jag är varken förvånad eller nöjd. Vad är detta och vad ska dom tro om svenska folket, okej jag är inte den som är den, jag har ytterst få fördomar och att dömma folk efter utsidan ligger inte direkt på min meritlista. Men jag måste ändå tillägga att jag har väldigt svårt för Ola Salo och mycket tror jag beror på att han är så jävla för mycket, man orkar liksom inte ta sig an han och dessutom är han en sån som är stor och han vet det och blir därmed dryg och lite halvt högfärdig.
Jag ska inte tillägga vem jag hoppades skulle vinna för då är jag rädd för att min tid som tuffa Christina är förbi och då blir jag kastad in i mängden av oräkneliga fjortisar och det vill vi ju inte.
Årets heligaste kväll är alltså för mig nu förbi och det enda jag har att se fram emot såhär långt är Eurovision song contest där jag återigen får hoppas på något annat land än Sverige, eller näe så långt kanske det inte ska behöva gå som förra året då Carola vann och jag grät blod 3 månader i sträck och börjadehelt seriöst att ifrågasätta mänskligheten, och helt ärlig så var inte The ark så fruktansvärt dåliga men det fanns faktiskt några betydligt bättre bidrag. Men detta är inte direkt någon nyhet, de jag håller på varje år tar sig knappt in till riktiga melodifestivalen utan oftast är det någon okänd människa som är med i någon av de hundra deltävlingarna för att hoppas på det bästa, det är oftast någon av dessa som  jag tycker är bra och jag är förmodligen den enda som någonsin röstar på dom (jag förstår inte hur jag ids, år efter år). Som det året jag höll på Sanne Salomonsen och verkligen tyckte att det skulle bli en hit men icke sa svenska folket (och juryn) och det blev istället Martin Stenmark som fick äran att representera Sverige i Eurovision song contest och vi vet väl alla hur bra det gick..

Det enda jag egentligen kan vara något sånär nöjd över är väl att svenskarna tycks äntligen ha fattat att det är inte dt gamla schlagerstuket som gäller utan det är pop vi är bäst på och därför pop som vi bör skicka och jag tackar någon högt uppsatt där uppe i det blå för att det inte blev ännu en sån där gång då Sverige blir kritiserat för att alltid skicka samma sak, det vill säga slätstruken musik som bara vi lyssnar på (om ens det). Dom ville ha pop och nu ska dom fan få det också, för säga vad man vill om The Ark men unika är dom iaf och det finns förmodligen ingen i hela Eurovision som ens tänkt tanken på att klä ut någon artist i deras land i en påfågel och byxor som klättrar upp till armhålorna (det skulle vara Danmarks bidrag då).
Vi kanske hamnar sist i Eurovision eller vem vet vi kanske vinner men vi skickar iaf ingen vanlig schlagerdänga och det betyder mer för mig än att fortsätta vara bitter över att The Ark segrade och att min favorit återigen blev glömd under bildäcket.
Tack för mig!

Kommentarer
Postat av: svartgam

Jag tycker det är intressant att vi går från ytterlighet till ytterlighet. Förra året skickade vi en frireligiös homofob och i år skickar vi ett gäng som, att döma av klädsel och framtoning, tydligen representerar Carolas diametrala motsats.
Och förresten, till alla er som är nyfikna på vilken det var som paperdoll EGENTLIGEN höll på så var det Tommy Nilsson ;)

Puss gobit!

2007-03-12 @ 10:39:28
Postat av: Stina

Hörröduru, det var ju du ;)

Postat av: Sandra

Jag tyckte att det var bra att The Ark vann :D

2007-03-12 @ 19:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback