Min amorteringskompis

Idag har vi skrivit kontrakt, vilket innebär att vi är härmed lägenhetsägare och amorteringskompanjoner, känns fortfarande sjukt seriöst och inte tusan kändes det mindre seriöst när vi satt med mäklaren och säljaren och skrev kontrakt i en och en halv timme idag, då vi gick igenom diverse procedurer som jag inte ens kände till.
Men nu är det klart iaf, ska lämna handpenning imorrn och 27:e april har vi tillträde till vårt nya penthouse.
Känns allt annat än jobbigt och bara helt lovely, känns skönt att slippa gå på fler lägenhetsvisningar också och att vi lyckades hitta våran drömlägenhet på mindre än 2 månader. Hoppas bara att känslan håller i sig och att vi får flytta in utan att drabbas av vattenskador, pälsängrar och annat ångestframkallande, huga.

Iaf så har dagen bestått av att göra enkätundersökningar (skoluppgift) och fira papput på 47 årsdagen. och tro det eller ej men det blev tårta, dock fick vi smörgåstårta, hur gott som helst och glasstårta. Nu har jag väldigt ont i magen men försöker förtränga det, ska dricka lite grönt te snart och försöka koppla av lite, imorrn har vi ju lab på skolan och ska jobba i spss, jag som inte förstod ett dyft av föreläsningen i måndags, suck!
Men det är väl bara att kämpa på antar jag. Vi har aldrig haft så mycket i en kurs som det är i den här, en tenta, ett pm och tre datauppgifter, dubbelsuck! Känns som att man inte gjort annat än lallat när man märkar vad vi har framför oss dessa veckor. Jag hoppas bara att det lugnar ner sig lite sen så man inte har 114 grejer att göra mitt uppe i flytten.

Lilo jamar hela tiden, blir galen.

Dagens låt: Jason Marz - I'm Yours

Kommentarer
Postat av: svartgam

Jag tycker jargongen i den här bloggen har mognat väsentligt den senaste månaden, håller vi på att bli så vuxna? (°ö°)
Kom förresten på en nördig omskrivning på din blogg-titel, vore det inte roligare om det stod
"Sign it loud!" ?

Puss!

2007-03-07 @ 13:05:23
Postat av: Emelie

Nej! Va kul!!! Måste ju få komma och kolla på den! Blev det dyrt?

2007-03-07 @ 15:32:13
Postat av: Mammut : D

Suck... du flyttar längre och längre ifrån mig, inte så värst många meter lägre än nu, men ändå :(

Älskar dig... å Anders... å era små parasiter (du tror inte att det kan vara förväxta pälsängrar? Jag menar, de är där de inte ska vara dessutom är de lurviga, slingrande och äter upp era grejor). Hmm, jag undrar jag...

Hur som haver, byxan skaver (mormors favvouttryck) det är alltid lika roligt att läsa din blogg, så mysigt, då är du nära fast ändå inte (låter knäppt, jag vet). Pussisar, Mamma.

2007-03-08 @ 13:57:26
Postat av: AC

Grattis till lägenheten!! Wow, coolt och måååånga vuxenpoäng. Hoppas få komma förbi och hälsa på dig när jag är i stan. Kram från kusin

2007-03-10 @ 18:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback