Ny dag, nytt regn

Sitter och väntar på att gå till jobbet, jag har en ganska lyxig jobbdag idag då jag inte börjar förrän kl 15 och slutar kl 21, 6 timmar är inte mycket att gnälla över då man är van vid att jobba betydligt mer.
Annars rullar allt på, är fortfarande lite jobbless men försöker trösta mig med att jag har jobbat halva tiden nu och sen blir det semester i cirka tre veckor innan skolan börjar igen. Som sagt så är gräset allt grönare på andra sidan, i mitt fall handlar det om att när det regnar vill jag ha sol, när det är sol vill jag ha regn. Eller något som kanske är lite mer aktuellt nu, när jag jobbar vill jag plugga, när jag pluggar vill jag jobba (klassiskt).
Jag har dock bestämt mig för att nästa sommar ska jag söka något annat jobb vilket förhoppningsvis kommer gå vägen då jag är "klar" med min utbildning, kandidatexamen i beteendevetenskap, har dock tänk läsa ett år till så jag får magisterexamen men förhoppningsvis har jag möjlighet till ett bättre jobb nästa sommar, ljuvliga tanke!

Har förövrigt tappat bort mitt liv senaste tiden då allt bara har handlat om jobb, dock planerar jag att finna tillbaka mitt liv i mitten av augusti, så håll ut och var redo! :)

Igår kom dte in goda nyheter i vår Solander/Härén familj, Det visade sig att Anders fick jobbet som han sökt på ST, där han varit på tre intervjuer med en enorm konkurrens om platsen, så nu är min älskling webbutvecklare på sundsvalls tidning med eget kontor och hela fadderullan, hade inte kunnat vara stoltare. Så i och med det nya jobbet så firades det i vårt residens med god mat och vin, senare blev det en sväng med gittaren och mitt tappra försök att försöka ta en ton.

Vi ska beställa två tavlor som är så snygga så jag mår illa, my god that's love!
Vad tycker ni, bä eller bu?
Drowning Girl Art Print by Roy Lichtenstein  Denna ska vi ha i sovrummet, då vi har lite blått tema där. Jag bara ÄLSKAR Roy Lichtensteins tavlor och denna är garanterat den snyggaste (Har dock för mig att någon jag känner har den här tavlan men är inte säker)

Enchanted - ©Disney Art Print by Walt DisneyDen här tavlan ska vi nog ha i vardagsrummet, den är så snygg så jag blir tokig. Ljuvliga disney!

Det var väl allt för nu, kanska ska ta o slänga i mig lite mat så jag blir glad.
Dagens låt: Red hot chili peppers - Otherside (tröttnar aldrig på den här låten, njuuuut)

Kommentarer
Postat av: cina

hej babe!
fanders va roligt att anders fick jobbet, grattis! :)
va så länge sen jag såg dig. trivs ni i eran nya lya?
vad säger du om att vi fyra hittar på nåt nån kväll? jag skulle vilja sitta ute på en uteservering och ta en öl men det är bara solen som fattas för det :) men vi kanske kunde göra nåt roligt i alla fall? ha det bra och hoppas allt är bra!
pussar och kramar
ps. minigolf är ju grymt kul, det kanske vi skulle kunna göra :) ds.

Postat av: Imbo

Men hörrödu Kexet! Inte sa du något om Anders jobb igår, herregud, hälsa honom ett stort Grattis från mej! (och till dej med eftersom det innebär att du har en sambo med fast jobb och allt det där!). Tavlorna är klockrena, bägge två! Vart ska ni beställa dem? Ser ju väldigt exklusiva ut! Hoppas du och Sara haft en toppendag idag, det hade jag;)
*kisses*

2007-07-11 @ 18:48:03
URL: http://www.imbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback