okej professorn, ett fiolspel till

Okej, den här tröga dagen började flummigt och slutade ungefär likadant (iofs dagen är inte slut man vet ju aldrig vad den mer har att ge *ironi*)

började dagen med att kliva upp den omänskliga tiden 06,15 och det klangar verkligen dåligt. Klev upp yrvaken och det var alldeles kolsvart, som natten fats på morgonen. Försökte äta frukost men det gick inge bra, har alldeles för svårt att äta på morgonen. sedan bar det iväg till skolan med mina babes och kl 8,15 befann vi oss i klassrummet, hallelulja and godmorning.
Halvsov första fem minutrarna och kunde ganska snabbt konstatera att min mage var i uppror och hjärnan var (för att citera frugan) som tuggummi. Efter 10 minuter i klassrummet och hundra maglåtande odefinierbara bubbelljud från min min mage så tar föreläsaren alias professorn, lektorn upp en fiol och börjar spela midsommarlåtar. Vid det här laget satt alla blivande beteendevetare och höll sig för skratt (utom några få som verkade överdrivet intresserade) och jag som har en tendens att bli väldigt fnissig väldigt ofta började såklart skämma ut mig själv genom att skratta vad jag tror högst av alla och bättre blev det ju inte av att Emelie petar på mig och säger "men du stina, du kan väl gå fram dit och kompa fiolen med din mage", antar att jag inte behöver säga att det var efter det allt spårade ur det vill säga, jag fick hålla mig ännu mer för skratt och magen tycktes skratta lika mycket som jag.
Under föreläsningen så sitter Emelie och pratar med sig själv och Helene sitter och fnissar för sig själv OCH där sitter jag, i mitten av dom två gökarna som är så söta så man vill bara slita dom i håret (vilket iofs Emelie fick uppleva). Hur som haver vart skoldagen ganska bra, jag menar jag fick mig ett gott skratt och jag fick sitta emellan dom två sötaste och knasigaste SRF:arna på jorden Och dessutom vem kan skryta med att man har varit med om att en professor har spelat fiol mitt under en föreläsning?.. näe just det.

Efter skolan bestämde sig jag, puman och Emelie för att vi skulle äta på Mc donalds, okej förstå mig rätt nu, jag gillar INTE deras mat och inget med Mc donalds är egentligen intressant förutom filmen "supersize me" (som jag får övrigt bara ser får att få inspiration, sjukt va). Så den egentliga anledningen till att vi hamnade på den där sönderavlade skunkfirman var enbart för att Emelie hade uttryckt sig i bilen att man får en hel dvd box från serien O.C, nice tänkte jag då jag har övervägt flera gånger att försöka se serien från början. När jag väl hade beställt min Mc fish så visade det sig att det var en dvd med dom första 4 avsnitten, och det var väl också okej förrän jag kom hem satt in dvd:n i dvd spelaren och har suttit fastklistrad vid Tv:n sen dess, så jag kan väl uttrycka mitt missnöje med att jag har skapat ett beroende, ett O.C beroende.
Mc killme

Tanken var även att en gammal kompis skulle dyka upp här kring 19 tiden men hon har inte tagit sig tid att släpa sig hit tydligen, har suttit och väntat i snart tre timmar. Har skickat sms men det var tydligen inge roligt att svara på så då skiter jag i det helt enkelt. Jösses amalia, min tid är faktiskt viktig!

Frugan var hit en sväng också efter ett besök hos vc, åh vad jag blir glad av att ha hon här. Försökte bjuda på middag men frugan ville ha kött, själv åt jag mina sesam nuggets och såg nöjd ut :) I love you my sweet!

Tack och hej örtpastej!
Dagens låt: Kent - 747

Kommentarer
Postat av: Frugan

You light up my life.. Jag fick mig ett rejält skratt av att läsa dagens inlägg. Kan du inte skriva ett var femte minut?! Du är så bra! Och köttet smakade mumma trots att det var en av dina vänner i skogen.. Nu ska jag tvätta mitt mc skunkiga hår, vi hörs imorgon sweetypants.. Me love you.. Pussar rumpkläm


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback