Dagarna då allt blev paj

Okej nu finns det en del att uppdatera, kanske ska börja där början på en ny paj era skapades.

I torsdags hängde jag hos ballan och gjorde inte en och inte två utan inget mindre än 20 pajer + en glutenfri vidrig paj till en glutenallergisk uppenbarligen inte kräsen brud.

Joinade ballan vid 13 tiden där jag började lite smått med bakningen, gjorde tolv taco pajer och åtta st fetaost pajer. Blev klara med bakningen cirka klockan 20 och då hade vi hunnit med både ett och annat.
1. Vi hann konstatera att inhandlingen hade överskridit pajformernas yta.
2. Vi hann spilla äggstanning över ballans köksgolv ungefär tio gånger
3. jag hann halvförstöra både ballans bord, duk och ljusstakar med glutenfri pajdeg som såg ut som maräng.
4. vi hann gå till nya gallerian och vara där i cirkus 5 minuter innan vi konstaterade att allt var bättre förr.

Sedan hann jag gå hem och invänta den stora dagen, vilket för oss till fredagen.
Okej kära läsare vad är det nu som jag har smygit med i mina inlägg senaste veckan. jo det ska jag tala om, vår kära vän, kompanjon och vapendrivare Simon Olausson fyllde 20 ballonger och det ville vi fira med ett hejdundrans kalas på musikverkstan pipeline. Vi rövade bort sötskiten, gjorde han förvirrad och överöste han med kramar. Och mitt upp i allt var det stor matbuffé med (tro det eller ej) pajer! Maten blev lyckad och för att citera Kilhlgren så är jag nu allas officiella matmorsa som dessutom kommer med bullar lite titt som tätt. Ballan hade bokstavligt talat jobbat rumpen av sig för att få en så glad simon som möjligt på den stora dagen och hon lyckades, big time! Hans tal under festen var så jävla sockersött så man skulle ha haft det på band och visat det till hononm 30 år senare när han sitter med sin egen lilla Simon.
Fy fan vilken lyckad fest och det enda som egentligen var misslyckat var att moi skulle jobba dagen efter så vin konsumtionen från min sida blev inte så mäktig, men jag säger som alla över 50, man kan faktiskt ha kul utan sprit och om inte annat kan man ha kul åt alla somn druckit mer än tre glas vin, yej!

Appropå hög alkoholinhalt så har vi nu gått över till lördagens bravader. Jag och Anders blev bjuden på parmiddag hos Cina och Tobbe och jag fick träffa och mysa med min alldeles egna pingla :) Vi kom dit och fick en supergod fördrink och senare blev det middag och gissa vad? just det.. paj! Tur att det var typ den godaste paj jag ätit för då märktes det inte ens att det var paj, god som fasiken och jag måste komma ihåg att be om receptet. Det spelades spel och jag som vanligt var en toltalkass förlorare och bestämde mig för att packa ihop spelet efter halv omgången och sa något i stil med "helvetes j.... ski.." och då ledde vi, jösses anamma jag är farlig på spelplanen!

Och söndagen blev en lugn dag där jag äntligen fick mig en alldeles egen heldag med min babe, vi tittade film och lost samt åt Max mat, mums. pussas och mat gör en Christina glad :)

Idag började jag dagen med spinning och senare bar det iväg till timrå i skolarbete, håller på med våran B-uppsats där tanken är att vi ska ta reda på vad som är typiskt för ungdomskulturen i timrå, det kan jag svara på: snusa, ragga brudar och åka moppe :P Men hur som haver hade vi bestämt träff med en fritidsledare som vi skulle intervjua, när vi hade väntat en halvtimme så konstaterade vi att något var fel då inte timrå människan dykt upp, det visade sig att han glömt våran träff och det var bara att pallra sig tillbaks till timrå bussen och känna sig deprimerad av samhället.

Nu ska jag umgås med min prupp och pussas lite, samt surpla te.
Ha det gott!
Dagens låt: Mark Knopfler - What it is

Kommentarer
Postat av: Frugan

Tack för ditt underbara sms :) Jag är så glad, så glad.. Jag tror inte att det finns en bättre Christina och fru än du. Jag är glad att jag får ha dig i mitt liv, du är bäst och bra för min själ. Vad skulle jag göra utan dig?
Älskar dig min lilla kräftstjärt..
Puss och kram

2006-11-21 @ 01:02:12
Postat av: Anders a.k.a Snyggstjärt tydligen hahaha

Låt oss tala tyst om vilka som egentligen ledde när vederbörande packade ihop spelplanen med en smäll ;)
Puss!

2006-11-22 @ 14:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback