Catfight

Fick ett mail från min underbara, fantastiska vän Kia. Hon är bosatt i Barcelona och väldigt saknad av mig, mailet lyste upp min dag och nu går jag som på moln, kan knappt bärga mig tills du kommer hem underbara.
Tänk vad människor kan få en att stråla av lycka.

Idag började jag dagen med att gå på ett jobbigt spinningpass med den söta instruktören Lisa, hon är hård men rättvis. Efteråt bar det iväg till frugan för lunchätande och PM skrivande, vi är så sjukt duktiga jag och min fru! :) Klagade även över att jag inte kallas "sexy" längre, hallå bättre smeknamn kan man väl knappast ha!

Annars är väl det här en ganska alldaglig dag, allt snurrar liksom på och intet nytt har inträffat, sitter som vanligt och väntar på att Flanders ska komma hem från studion och pussas med moi. Under tiden vräker jag clementiner och har även varit duktig och klorinat och gjort totalrent på grisarnas dasslåda. Dom blev mycket nöjda och det första dom gjorde var gå och bajsa, tack grisarna!

Igår var det catfight och det menar jag bokstavligt talat, är kattvakt åt våra grannars katter medans dom är på äventyr i Asien och dom katterna är så jäkla underbart mysiga. Och en av dom, kattpojken var inne hos oss igår och medans jag och älskling sitter i lugnan ro och ser en vidrigt värdelös film så hör vi hur det rasslar till i sovrummet och sedan börjar det försigå massa oidentifierbara ljud och när vi tittar in i rummet så sitter poppen (kattpojken) med klorna fastgjutade i mattan och wilma går runt honom som en elak mobbare och Lilo sitter i luften a'la Matrix. därefter smäller det till ännu en gång och en boll av katter kommer inrullande i vardagsrummet och tussar i hundra olika färger ligger över hela golvet. filmen "Cujo" är en dålig stephen king film som handlar om en rabiessmittad hund som löper amok och så var det här fast tre dampkatter med klorna i vädret. jag och Anders gjorde ett tappert försök att gå emellan men det misslyckades totalt, det slutade med att jag fick en skadad hand och Anders hamnade i chocktillstånd. Jag menar våra änglar och grannens änglar med onda röda ögon kan inte vara annat än skrämmande, iaf så lyckades vi skilja dom åt och sprang fort som forrest in med poppen och vid det läget satt wilma och Lilo i varsitt hörn av lägenheten och hade ståpäls. Lilo är en rädd liten sak i vanliga fall men tusan vad hon kaxade igår, min lilla råtta.
(Inga djur eller människor kom till skada i dagens inlägg)

susse gott!
Dagens låt: Dandy warhol - Bohemian like you

Kommentarer
Postat av: Frugan

Tack för idag! Du är min fru och min eviga soffhängare. Må du aldrig sluta hänga i min soffa. Om några år kommer vi sitta med varsin gravidmage (såklart eftersom våra äggstockar kommer börja synka sig efter varann) och soffhänga. Får man dricka pepsi max när man är gravid? Fast vi får nog skippa balkongen och våra dåliga felsteg då. Fast lessfat chips får man nog allt äta.. Såklart kommer vi ha köpt likadan barnvagn utan att vi vet om det, som med allt annat :)
Jag älskar dig min söta jävel och det kommer jag alltid att göra. Jag tror faktiskt inte att du förstår exakt hur mycket din vänskap betyder för mig.. Pussipuss och vi syns imorgon, salsa!!!

Postat av: Emelie

Du ser där! Det är farligt att ha katt....:)

2006-11-14 @ 11:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback