Soffliggare


Helgen har varit bra, lördagen kantades av massa älsklingar, för mycket ost, lagomt med vin och lite Buzz. Idag har jag ätit årets första semla och nu ska jag bara ligga i soffan. Livet är en fest



Det var exakt tio år sen den här skivan/låten kom, och än idag tycker jag att detta är världens sorgligaste låt och musikvideo, kan inte titta på den utan att gråta hejdlöst.Man är ju lite störd men historien bakom är ju inget annat än just sorglig, fina vovve..

"Laika var en hund som 3 November 1957 blev den första varelsen i omloppsbana runt jorden. Hundens uppskjutning i rymden var en del av Sovjetunionens Sputnikprogram. Farkosten var inte byggd för att ta passageraren levande tillbaka till jorden – därför hade man lagt gift i maten som hunden fick med sig för att den skulle få en smärtfri död. År 2002 avslöjades det dock att Laika, som tidigare hade blivit tränad i att sitta i små burar och trånga utrymmen, hade dött redan 5–7 timmar efter uppskjutningen till följd av stress och överhettning. Sonden fortsatte dock i omloppsbana och rundade jorden över 2 500 gånger innan den återinträdde i atmosfären och förintades 14 april 1958."
Källa:Wikipedia


Kommentarer
Postat av: Anonym

det sticker i näsan.. låten och hunden ihop framkallar stora tårar..det är så sorgligt samtidigt som det är vackert.. på nått vis. tror min hund ska få heta laika.. hehe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback