Inte ett lika fantastiskt blogginlägg

Vilket jävla skämt.
Till skillnad från mitt förra inlägg när allt var fantastiskt så har detta varit en mindre givande dag/natt. Anders gick och la sig i godan ro igår, svärandes över hur sent han kom i säng. Jag däremot valde att sitta och data med katter och titta på menlösa blogginlägg. Iaf så kommer en liten överraskning vid 00,30 tiden i form utav en smäll och ljudet av en rinnande fontän. Katterna blir tokrädda och Rocky intar lång hals och Lilo får rävsvans.
Jag går in i badrummet och där bokstavligt talat så forsar det ner vatten från en bricka i väggen där alla rör går in, jag får panik för inte fasiken vill jag ha nåt niagarafall i lägan, väcker Anders som svär lite och sen beger sig ner till ordförande i bostadsrättsföreningen. Jag vankar runt vet varken ut eller in, vad jag heter eller vem jag bor med. Anders kommer upprusandes och skriker att det forsar ner vatten i källaren, jag utropar ett hallelujha och senare panikar jag över alla "dyrbarheter" som finns i källaren. Kommer ner för att se vad som försiggår och möts av ett vattenfall som har skapat en översvämning i hela källaren men speciellt i vårt förråd som är närmast dom fördömda rören. Det rings HSB, akutrörmockare och allt vad det heter och är, vi lyckas stänga av vattnet men måste börja få bort alla prylar som är blöta i vårt förråd, låt mig påminna om att då är klockan cirka 02,00.
Kl 07,00 ringer det på dörren och där står ett gäg med handymans, skrämmer upp oss och säger att det nog blivit en vattenskada och att dom förmodligen måste riva ut hela badrummet, vid det laget rev jag mitt hår, och Anders, grät en skvätt och tänkte på att julen snart är här och att jag kommer få uträtta mina behov i en barack. Jag tror aldrig jag har haft så många män i lägan samtidigt, män från sundsvall vatten, rörmockare, HSB:are and so on..

Till slut flera timmar senare så kom dom fram till att vi hade haft tur då det inte blivit vattenskador och vi inte behövde riva ut badrummet, vid det laget hade jag redan hunnit fantisera ihop ett helt nytt badrum, lagt ut lägan för försäljning (typ) och planerat ett helt nytt hem. Goda nyheter för oss som har fått spendera hela dagen med att städa upp efter handymans, fixa i källaren och lugna Lilo.
Puh!

Kommentarer
Postat av: Syster yster

Ojojoj! Usch, tråkigt det där. Men tur i alla fall att det inte blev någon vattenskada. Puss puss hoppas du har det roligt i sthlm! :)

Postat av: SweFlo

Herrejävlar säger jag bara! God Jul, liksom!

2008-11-23 @ 22:29:39
URL: http://sweflo.blogspot.com/
Postat av: imbo

Men hugaligen vad hemskt. Kan dock inte låta bli att le stort då jag visualiserar hela scenariot. hahaha.

Tur att allt ordnat sig!

hade du en härlig vistelse i storstan förresten?



Puss på truten

2008-11-24 @ 10:47:49
URL: http://imbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback