Datorn är en stjärt

Förlåt för att jag aldrig uppdaterar, min dator har jag snart kastat ut för den beter sig som ett jävla arsel! Nu fungerar internet men alla mina dokument är kaputt, Anders försöker återställa skiten men jag har börjat acceptera att läget är som det är.

Det nyaste just nu är att jag tar examen snart som beteendevetare och då ska jag söka in på psykologprogrammet, intressant. Har ju velat bli psykolog i andra hand efter djursjukvårdare/veterinär (som egentligen är min högsta dröm, jag väntar bara på att dom ska starta en sån utbildning här) Shit, jag är verkligen en förvirrad själ. Människa -->djur--->människa--->djur..    Jag älskar djur, min stora passion och lycka i livet är djur. Djur djur djur
Tanken på att plugga i flera år till känns inte alltför lockande, men mer lockande än att ge sig ut i arbetslivet.

Största problemet är väl egentligen hur jag ska få in cash men det löser sig alltid, jag får vara fattig och tråkig i några år till.

Jag återkommer när jag vet hur det gick med mina filer, tills dess ska jag gråta över spilld mjölk och att alla mina skolgrejer (sen tre år tillbaka) är puts väck och mina kort.

Kommentarer
Postat av: imbo

ah, finns psykologprogrammet att läsa på mittuniversitetet?
grymt ju!
Enda nackdelen är väl längden på utbildningen som åtminstone i Uppsala är hela 5 år...
Kramar på kusin

Postat av: Frugan

Jävlar i grytan, här får man höra.. När tänkte du söka in till den? Kul! :)
Pussipuss

2008-03-28 @ 15:16:31
Postat av: SweFlo

Hej systerdotter! Jag hade alltid velat bli journalist, men efter gymnasiet började jag fundera på att söka till psykologlinjen. Jag tänkte att det kanske kunde vara bra att se hur yrket var först, och lyckades få 9 månaders praktik hos en kuratorexpedition tillsammans med ett gäng psykologer. Det var intressant, även om jag aldrig fick sitta med tillsammans med patienter. Jag frågade massor av frågor om utbildningen och yrket, och efter min tid där var det uppenbart att det inte var för mig. Så jag gick tillbaka till journalistspåret. Den här tiden 1993-96 var det superpopulärt, så det var nästintill omöjligt att komma in på något journalistprogram. Tog en liten kurs i kommunikationsvetenskap i Jönköping, men beslutatde mig att ta "ledigt" 9 månader och åka till USA. Och efter att ha träffat Ken tänkte jag att jag kanske skulle plugga på universitet häristället. Och så blev det, en BA från University of South Florida. Sen blev jag ju inte journalist i "verkliga" livet, men det är ju en annan historia...

Vad spännande att se vad du väljer och hur din framtid kommer att bli. Lysande i vilket fall som helst! You go girl!

2008-03-29 @ 15:00:42
URL: http://sweflo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback