Äventyr med wild africa och texa

Jag har inte haft tid att blogga idag för jag har varit fullt upptagen med att skriva en handlingsplan, jag har hjärnan full med plugg (eller kanske tugg?.. känns som så)

Fredagen var en intressant dag, vi var hos vet med Lilo där dom skulle göra både det ena och det andra, äsch jag citerar från
syrrans blogg , tyckte det var ganska så klockrent skrivet, min Lilosar in a nutshell..

"I morgon får jag skjuts till skolan eftersom mamma ska skjutsa syrran och Lilo till vetrinären. Lilo är syrrans kisse, skulle du se henne skulle du väl tro att Lilo ska fettsugas eller något, men så är det faktist inte, hon ska bli öronmärkt, vaccinerad och till och med rakad i stjärten... Vilken blanding. Fick nyss veta att hon ska bli rakad för att hon är så tjock så hon inte når att slicka sig ren. Hon är så fin den sköldpaddsfläckiga lilla rackarn. Du fick en bild i huvudet av en fet sköldpadda i stället för en katt va?"

Efter vet var jag nästan grinfärdig, hur har jag lyckats försumma min kisse så hon väger 5,2 kilo! Sist vi var hos vet så vägde hon 4,1 kilo och nu, ja nu väger hon mer fast jag bantat hon, hur förklarar man det för en djurdoktor? Hon gillar mat den lilla rackarn, fast inte som Rocky som slickade på ugnspapperet idag, vad är det för djur jag har hemma?? Kan omöjligt vara katter, dom ska ju vara smidiga, smärta och smarta..

Kvällen spenderades med älsk, hummer och champagne. Man kan tro att jag skojar eller åtminstone att vi är rika fast så är det inte. Det är dock inte så glamoröst som det låter då Anders hade fått ett delicard från jobbet förra julen som gick ut idag så vi var tvungen att stressa i oss en hummer, arma oss då livet kan vara hårt och oförutsägbart.


I lördags blev det rajraj hos balls i form utav inflyttningsfest och utgång, det var en trevlig en lördag och underbart med en fylla för att blockera hjärncellerna efter en vecka av tortyr (skolarbeten). Lika underbart var det inte på söndagen då jag jobbade och fick kränga prylar med "in i dimman" blicken, oj så det kan gå som gubbarna på Clas brukar säga.




..och nu ett bildspel med wild africa, vår trogne vän som försökte få oss fulla..



Jag och Flanders drack kaffe på krogen vilket alla tyckte var ett halleluljha moment, till vårt försvar så var vi inte nykter, man gör dumma saker då..



Sen kom Roggo och hämtade oss, vi åkte o käkade och där träffade vi en galen kvinna med tourettes som kallade alla för bög, det började bli farligt men som tur var så var alla trygga med sin sexualitet..



Nu ska jag ta hand om jobbiga kissar och senare har jag planerat att snarka mig igenom en natts sömn.
Ha det lovely darlings!

Kommentarer
Postat av: imbo

Haha, vilket roligt inlägg.

Stackars Lilo som fått diagnosen "Överviktig" och blev rakad i stjärten... huh.

Vad är nästa diet?



Förresten, jag var ju också ut i lördags, vilken krog var du på?



Puss på kinden

Postat av: mickan

du e klok du, stina:)

Kan vi inte träffas nånting?ta en fika typ?



Puss

2008-12-02 @ 15:03:10
URL: http://[email protected]
Postat av: Syster yster

Ler Kul att du tog mitt citat där! :)

2008-12-03 @ 09:30:32
URL: http://nannasnowblack.blogg.se/
Postat av: imbo

Du är utmanad! ;)

2008-12-03 @ 17:20:34
URL: http://imbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback