Självkänsla nu!


Kom precis hem efter en lååång fika på stan med Ballan. Resten av dagen vet jag inte hur jag ska styra, tänkte iaf ta en promenad när Flanders kommer hem. Kanske läsa en bok? Om man pluggar och inte gör annat än att läsa studentlitteratur så kommer tillfällena då man blir sugen på att läsa en "vanlig" bok alltför sällan, ärligt talat har jag nog aldrig riktigt varit någon bokmal, jag har oftast läst böcker för att jag måste och har jag någonsin fått för mig att läsa nån bok för nöjes skull har jag oftast bara kommit till sidan 30 sedan har jag gömt boken och aldrig tittat i den igen, jag måste ha fått det efter pappa..

Just nu håller jag på att läsa en förvånansvärt bra bok "Självkänsla nu!" av Mia Törnblom. Jag kan inte mycket mer än att tipsa er alla om att läsa den, man får en förändrad bild av sig själv och man kommer till insikt med saker och ting och det tror jag faktiskt att de flesta av oss behöver. Även om det handlar om att sluta låta allting kretsa runt en själv (Vilket tyder på dålig självkänsla) eller att ingenting kretsar runt en själv (också tecken på dålig självkänsla).
Vad som även är viktigt att förstå är skillnaden mellan självförtroende och självkänsla, dessa två får icke blandas ihop då det är helt två olika saker. Ja ni får läsa den själva, men jag tror att alla bör göra det för att bygga upp ett friskt och hälsosamt sinne, tänk bara hur mycket vi bekymmrar oss över våra kroppar? Förtjänar inte själen lite omhändertagande?
 Min bibel för tillfället.

Ja just ja, dom ringde från Clas Ohlson i fredags och sa att jag ska få komma på en andra intervju, känns skitbra men jag vågar inte ta ut några förhoppningar än. Ni får önska mig lycka till då jag känner hur nervositeten börjar smyga sig på, uscha!
Efter intervju får jag samla mina tankar då det är lunch på stan med Jaana och Herman som gäller, längtar :) Samt ska jag gå och köpa ett par Nike sneakers som jag titta på länge (sponsrat av pappa), ljuvligt vackra!


Kunde inte göra annat än att skratta åt detta, jösses Amalia i lingonskogen, du blev en glass sort, haha
Your stripper name is...

Dylan Sunnycream !

Dagens låt: Lars Winnerbäck feat. Miss Li - Om du lämnade mig nu
(Går varm i högtalarna)


Kommentarer
Postat av: imbo

Hej mitt söta du! Ser att du piffat upp bloggen, snyggt! Vilken dag är det dags för andra intervjun då? Går säkert jättebra! Måste ju också be dej att lägga upp kort på dina nya sneakers=) Låten med Miss Lee och Winnerbäck går varm i min mp3 också, helt enkelt underbar. Förstår inte hur karln lyckas, en han kan verkligen sätta vackra ord på livet och alla tankar runt det. Ha en förtjusande dag! *tjyss*

Postat av: Frugis

Visst är den inspirerande den där boken, väldigt bra. Du märkte ju hur jag blev i våras av att läsa den ;)
Saknar och älskar dig, puss!!

2007-09-26 @ 01:03:48
URL: http://www.shrine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback