En kärlek som alltid håller

Att få en vän, bästa vän när man är liten och alltid hålla kvar vid den vännen har jag uppfattat som något som inte alltid händer. Jag och Sara har varit fast i varandra så länge jag kan minnas, vår kärlek och vänskap till varandra växer sig bara starkare och våra band knyts åt allt hårdare. Jag minns inte hur mitt liv var utan dig men jag vet att det inte var fulländat och jag vet att jag vore inte den jag är idag om inte du funnits där med mig.
I goda och dåliga dagar har vi hållit i varandras händer, vi har ställt upp för varandra som bara vänner kan och jag har alltid sett dig som en i familjen.

Jag kommer ihåg de gånger vi tältade på min baksida, hur vi spelade tennis mitt i natten, hur vi gick och "shoppade" i bommen, hur vi pratade om vår första kyss. Jag kommer ihåg när vi fick vårt första busskort och åkte in till stan och köpte glass bara för att vi kunde, jag kommer ihåg när vi hade vattenkrig inne i ditt hus, jag kommer ihåg alla långa promenader som oftast kantades med prat om killar och varför dom fungerade som dom gjorde. Jag kommer ihåg allt..

Jag är så stolt över dig och den du är idag, den vackra människa du har blivit och du har vuxit dig allt starkare. Jag förundras varje gång jag pratar med dig hur du alltid lyckas vara så stark, inte bara för dig själv utan även för alla andra.
När jag tänker tillbaka på oss och hur vi alltid har haft det gör jag det med glädje men även med sorg för jag vet att den tiden aldrig kommer igen, däremot vet jag att vi har nya lyckliga stunder att uppleva tillsammans, du och jag som det alltid har varit och som det alltid ska vara.
Som vi sa när vi var små, när vi blir stor ska vi bo på samma gata, våra pojkvänner ska vara bästa vänner och vi ska vara gavida samtidigt så våra barn också kan bli bästa vänner. Jag har insett att fullt så kommer det nog inte bli, men inte långt ifrån.
Jag kan inte uttrycka nog med tacksamhet över att jag fått vara en så stor del av ditt liv.

När du nu går igenom en jobbig period i ditt liv så finns jag här för dig på samma sätt som du alltid funnits där för mig. Jag kommer stötta dig och hålla din hand när det gråa tränger på.
Jag bara önskar att alla någon gång får uppleva en vänskap som du och jag har, oförstörbar.


image104
Du och jag, precis som det ska va..

Dagens låt: Pearl jam - Light years


Kommentarer
Postat av: imbo

Vad fint skrivet. Sara blir nog mycket glad då hon läser det du skrivit till henne. Sussa gott min sköna. puss

Postat av: Mammut :)

Ja, ni var så söta så när ni var små... nu oxå :)
Tack för igår, syns på lördag.
Ä D P K

2007-09-20 @ 12:16:50
URL: http://suecicae.blogspot.com
Postat av: emma lander

hej sötnos! va fina ni är du o sara :) värst va lik du är din mor! herregud alltså. vi borde ses nåt. ha de så bra. puss

2007-09-22 @ 15:27:44
Postat av: Syster yster

Vad fin skrivet syrris :) Sara blir nog glad om hon läser det. Hon är så snäll Sara. Det är du med, älskar dig syster min :)

2007-09-23 @ 12:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback