Tacksamhet




Jag är väldigt tillfreds med livet just nu, allt känns bra och jag känner ständigt att jag har saker att se fram emot och nya mål att uppnå, man kan till och med säga att jag älskar mitt liv, jo det gör jag och alla som finns i det såklart. Visst kan jag känna att det finns saker jag borde göra, men jag har insett att bara för att man inte gör något som man borde så är man inte en sämre människa. Till exempel så kan jag vara en väldigt omständig människa för jag har en jobbig tendens att skjuta upp saker till det yttersta, det vill säga att jag är ofta ute i sista stund gällande nästan allt, men jag gör det. Strunt samma om jag är en sån människa, jag gör det jag ska och oftast med ett leende på läpparna. Ibland får jag bita mig i tungan för att inte bli arg på mig själv när jag tänker på allt som kunde ha varit gjort nu om jag hade gjort det i tid. Men jag är samtidigt en väldigt enkel människa, jag tycker sällan illa om människor och om jag har svårt för någon så gör jag mitt yttersta för att inte ha det, jag kan fundera över vad det är som gör att jag känner just så när jag träffar just henne/honom. Även om jag då mot förmodan har svårt för någon så ser jag ändå till att göra dennes dag så bra som möjligt, det vill säga jag ler och är glad och försöker dölja den sidan hos mig som är mindre bra då jag tänker si eller så om denne. Jag pratar aldrig illa om människor utan anledning och jag är absolut ingen "skitsnackare", det lämnade jag bakom mig när jag var 16 år och den sidan kommer aldrig få komma tillbaka. En mindre bra egenskap hos mig är att jag kan ta åt mig för hårt när något jobbigt händer, jag ser det oftast som ett nederlag och jag blir ledsen och kan känna mig vilsen i själen, jag behöver jobba på att se det jobbiga som en lärdom och lära mig att vara fullt ut tacksam för det jag har, inte ta det förgivet när jag har det och sen bli arg när jag förlorar det, jag ska försöka att vara tacksam över det varje dag.

Tänk vad spännande livet är, så mycket man har kvar att uppleva och se och känna, så många känslor som man förmodligen aldrig har känt än, både bra och dåliga förstås, men dom dåliga kan man lära av och dom bra kan man njuta av. Jag ser fram emot min fortsatta tid på jorden och jag ser fram emot att uppleva den med dom underbara människorna som finns i mitt liv och dom som ska komma att finnas i mitt liv. 

Så egentligen vad har jag inte att vara lycklig över? Jag är frisk, dom jag älskar är frisk och framförallt ser jag alltid framåt och försöker blicka bakåt så sällan som möjligt och gör jag det så är det oftast i "utbildningssyfte". Jag känner även en enorm tacksamhet och livskärlek, kärlek för mig själv och glädje över den jag är. Tacksamhet är en utav dom viktigaste känslorna vi har och jag tror att de flesta av oss tar tacksamheten förgiven men istället ska vi känna den vareviga dag, till exempel blev jag idag tacksam över att hösten är så vacker och att jag får uppleva den, när jag kom hem blev jag tacksam för att Lilo kom och hälsade på mig och var så underbar som bara hon kan vara. 
Jo jag är bra och du med! :)


Till min älskade Anders och tacksamhet för att just vi fann rätt...

Kommentarer
Postat av: Ämma

Hej min sköna :) http://emmalander.bilddagboken.se. Har du nån fotobok åxå? pussis

2007-10-31 @ 16:29:43
Postat av: Imbo

Vad fint skrivet. Precis som du skriver så har vi ett val att se omvärlden och våra liv positivt och jag väljer att göra det. Man mår så mkt bättre då! Saknar dej vitamin, men snart är det jul och då du... ;)

Postat av: Syster yster

"En orolig själ är en levande själ". Skönt att du älskar livet! Du är så klok du min älskade syster :D

2007-10-31 @ 20:27:27
URL: http://NannaSnowblack.blogg.se
Postat av: Frugan

Frugan skriver fran Thailand, fan vad less jag ar pa ris men dock tacksam att jag har mat pa bordet iaf. Idag var det nice vader sa vi tog en longtail till Phra nang playan och stekte pa ;)
Saknar dig till tusen, kanns knasigt att vi inte kan prata med varandra pa telefon :(
Alskar dig varldens basta sotjavel!!
Puss puss, halsa Anders!

2007-11-02 @ 14:19:12
URL: http://shrine.blogg.se
Postat av: Imbo

oh, låten med Coldplay som du länkat till är så otroligt vacker! Likaså "Fix you". Vad heter denna låt? Pyss!

2007-11-02 @ 15:44:18
URL: http://imbo.blogg.se
Postat av: Anders

Pussar och kramar till min favorit!

2007-11-20 @ 13:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback