Flytten

Så kära läsare har jag äntligen fått fingrarna ur och börjat skriva mig ett inlägg (sen får vi se hur länge inlägget varar). Anledningen till att jag varit dålig (eller inte dålig, mindre bra för att citera frugan) på att uppdatera bloggen beror på att det har varit flytt i farten, från Tivoli till Hjort, eller snarare om ni vill från en vindsvåning till en annan, det kändes vill jag lova! Tur vi hade ett gäng starka hårdrockare som hjälpte till och trots att hälften av dom var hjälplöst bakfulla så gick det smidigt till och inga personskador framkom.

Lägenheten är trivsam, ljus och trevlig. Det är roligt att fixa ända fram tills att man kommer till dom där sista kartongerna man packade ner där alla menlösa småprylar och diverse hamnade i brist på annat, vart tar man vägen med småprylarna? jag menar köket är löjligt lätt att packa upp då man redan har sin vision om hur allt ska vara. Sen är ju cd skivorna samt dvd/vhs filmerna också lätta att packa upp och även kläderna hör till den kategorin (min största panik låg i bristen på garderober) då man vet var allt ska stå och sitta. Men sen hittar man dom där sista lådorna märkta "Diverse", "Menlösa kläder", "prylkrims" och "prydnadsjox".

Nu håller iaf älsklingen på att visa sig duktig och drar kablar till höger och vänster för att vi ska få ett fungerande internet till den stationära samt vår tv box till sovrummet. Dock ska jag påpeka att det som fick fixas först var internet till min laptop och sen har jag gått och tjatat i oändlighet att vi måste fixa telefonen vilket älsklingen tog itu med igår, jag gnällandes är inte världens mest lysande situation och eftersom vi har allt via bredbandet så komplicerar det allt en liten smula och gör det enkla en smutt svårare.

Nu sitter jag iaf med en whiskey och har precis smällt i mig micropopcorn och morgondagen består av besök hos farmor och senare fest hos Emelie med klassisarna, alltså en dag att se fram emot. Råkade även köpa en vinare för mina sista slantar, oj förlåt mamma.

Nu ska jag göra absolut inegnting. Susse gott!
Dagens låt: Sophie zelmani - Once

Kommentarer
Postat av: Mammut :D

OK... jag förlåter dig för vinaren... Något gott ska du väl unna dig efter allt flyttbesvär ;)

Lägenheten är så trevlig. Wilma verkar ha funnit sig direkt, värre var det med Lilo men å andra sidan är det alltid "värre" med henne. Hon har ju en tendens att vara BLYG :)

Stort grattis till er båda (och mina håriga barnbarn).

Pussar och kramar i massor :*

Din Mammaut

Postat av: Anonym

Längtar tills jag får komma på besök i nya lyan och krama DIG!

2007-05-06 @ 10:10:05
URL: http://www.imbo.blogg.se
Postat av: Swe Flo

Jag har väntat på en uppdatering av hur flytten gick, kul att ni har kommit på plats! Skulle gärna se lite kort när ni har kommit i ordning lite. Hur tog pälsbarnen flytten?
Kram moster

2007-05-07 @ 22:11:03
URL: http://sweflo.blogspot.com/
Postat av: Grabben

Grattis på födelsedagen baby, hoppas den blir fantatatastisk!
Pussar!!

2007-05-08 @ 10:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback