Vad är en bal på slottet...

Jag pluggar och Lilo ligger bredvid medans Wilma jagar fåglar med blicken.
Ja måste motivera mig själv till att vara motiverad, ambitiös och vägen till att bli en sån människa som tar tag i saker i tid. Att bygga upp utan att rasera och laga trasiga små delar. Vissa saker känns bara så tunga att ta tag i, skolan kan vara en sån grej ibland om jag är på ett sånt humör just då. Annars kan det vara sådana där enkla saker som att diska och tvätta men det har jag faktiskt blivit duktig på, vet inte om jag kan kalla det motiverad men duktig. Ibland kanske man måste göra saker utan att vara motiverad och då är man duktig, när man är duktig blir man motiverad till att göra andra saker så man känner sig duktig igen, det går liksom in i varann.

Just nu försöker jag vara motiverad till mina studier, försöker vara duktig på att plocka undan lunchtallriken efter mig, komma ihåg att tvätta mina skor (dom luktar verkligen illa nu när det varit så surt ute), inte glömma bort att äta mellanmål samt vara motiverad till att göra roliga saker. Visst är det sjukt att jag måste vara motiverad till att göra saker som jag tycker om annars tar jag mig inte för det. Hela helgen bjuder på kärlek av olika slag med vänner samt sambo och på lördag blir sista dagen på mitt älskade café vilket jag förmodligen kommer ta mig igenom med ett snett leende och en tår i ögat. Inflyttningsfest på lördag hos ballan, det ser jag fram emot då jag inte träffat ballan på väldigt länge då vi båda varit okontaktbara med jobb och plugg.

På söndag kanske jag hälsar på pappa igen och då kanske Ina är där och då blir jag glad, dom två gör mig alltid glad och att umgås med dom är både frihet och trygghet. Pappa och jag är väldigt lik varandra, tjuriga (fast jag har mer hår och det kan jag alltid använda emot han, hehe) Jag älskar min lilla papput och jag älskar hans Ina och jag älskar att dom älskar varandra så mycket som dom gör, det får mig att le varje gång jag är i deras sällskap. Och dessutom har dom alltid massa godis hemma och det tycker jag är bra :)

Mammut är borta, jag tror hon skulle till Östersund. Hon är bra min mammut för hon är alltid glad och alltid positiv. Jag och Anders diskuterade igår att min mammut är nog den enda vi känner i hela världen som inte har fördomar, okej jag vet vad ni tänker att alla har fördomar, men om så är fallet med min mammut så är hon väldigt bra på att dölja dom. Jag saknar mammut, bästaste mammuten på jorden är hon.

Saknar min lillebror som är i vilhelmina, han kommer hem till påsk och då ska jag pussa sönder syrrans snygging, han börjar bli lite rädd för tjejbaciller tror jag, men det skiter jag i. Var så längesne jag träffade honom och han har blivit en riktig cool norrlänning som gillar skotrar, GTA och "my own grave" och dessutom charmar han alla i sin närhet, orbin.

Syrran saknar jag också, ofta. Hon har blivit stor och killar börjar hamna mer och mer på intresselistan vilket gör hennes storasyster mer och mer nojjig och mer och mer överbeskyddande, skulle någon vara dum mot henne så har jag och Anders samlat ihop ett hårdrocksgäng med STORA grabbar som skulle skrämma slag på vem som helst. Hon är underbar!

Nu ska jag fortsätta plugga.

Dagens låt: Anna Ternheim - shoreline


Kommentarer
Postat av: Frugan

Lycka till på tentan imorgon, kommer gå grejt :) Syns sen över middagsbordet. Puss, du är bäst!

Postat av: Imbo

haha, du är för rolig! =) Ja, du är ju lik Lars erik, med skilladen för håret då. hehe. och Carina hon är ju hur härlig som helst!! Bävar mig för den dagen Amanda börjar dra hem grabbar... men jag antar att det är sånt som man får vänja sig vid. Hoppas du får en toppenhelg gumman! *pussar i stora lass!*

2007-03-22 @ 22:59:50
URL: http://www.imbo.blogg.se
Postat av: Elin

Och jag saknar dig gumman!!
Nu ar jag pa Koh Lanta och har precis tagit mitt dykarcertifikat, sa nu ska jag ner pa djupet och kolla laget tankte jag.
Jag ska forsoka komma till S-vall sa fort jag kan efter att jag kommit hem, och da vill jag ra om dig ett tag!! puss och kram!! / Elin

2007-03-26 @ 16:01:31
URL: http://whateverflies.blogspot.com
Postat av: Mammut :D

Tack och bock... yllesock ;)

Du är den bästaste Krickeloinen i hela världen, så det så.

Mjau

2007-03-28 @ 11:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback