Step, ge fan i min spinning!

Förlåååt! Jag känner att jag måste blogga nu innan frugis spränger mig i luften och samtidigt vinkar av mig med en snusnäsduk. Nu bloggar jag iaf.
Känns som att det inte finns så mycket intressant att skriva om dock, dagarna rullar liksom på och jag likaså (jävlar det blev ett rim av hela grejen, jag kanske har större ambitioner än vad jag tror)

Kan ju passa på att tacka mina underbara vänner som ställer upp och finns för mig i vått och torrt, ni gör mina dagar lite mindre grå och mycket mer trivsamma, vad skulle jag göra utan mina gorumpor?

Igår var jag på step med frun och det gick väl bra, eh kanske inte.. Det är nämligen så att jag har fastnat i spinning träsket, det vill säga att jag är helt insnöad på spinning och utövar (sporten?) minst tre gånger i veckan, så att helt plötsligt prova någonting nytt var som en främmande värld, det kändes inte som om jag var med mina egna en trappa ner, och den trappan ner kan jag det mesta på cykeln utantill, spinningknepen har liksom blivit en vardag och jag håller kvar vid snuttefilten (som i detta fall är en svettig handduk). På steppen var jag och frun ovan och hängde inte med för fem öre vad som pågick utan vi liksom went with the flow för att uttrycka mig varsamt, step kombinerat med styrka och det roliga var att jag har fått för mig att efter flera månaders spinning flera gånger i veckan borde ha givit mig starka ben men så var tydligen inte fallet, när vi skulle göra några styrkeövningar med benen så blev jag tröttare än jag trodde och träningsvärken i dagsläget är lite för uppenbar (praise the lord).
Stapplade bokstavligt talat ner på stan idag med värk i vader och innanlår (som förövrigt är en maträtt) och märker ju mer jag skriver att jag har en märkbar biceps/triceps träningsvärk även. Aja, imorrn ska jag iaf tillbaks till mitt revir och gå på spinning, jag riktigt längtar efter att få svetta rumpan av mig, i måndags blev jag trött väldigt fort av vår hejiga spinning instruktör och jag hoppas jag orkar mer imorrn. Men jag kan säga så mycket som detta att när jag ska upp för min rumpmördarbacke (frugan har en också) så märker jag att kondisen är fan på topp och bättre ska den bli! sing hallelulja...!!

Tack ännu en gång mina älskade för att ni förgyller mitt liv, utan er (och tulpaner) vore jag inget..
Dagens låt: Hooverphonic - Eden

Kommentarer
Postat av: Frugan

Tack för ännu ett fantastiskt inlägg som förgyller en torsdagskväll här på Bakgatan 52.. Får jag en ursäkt att använda mina nya glas lite mer :) Borde du också göra så att vi inte sliter på stackars ögonen och sen sitter där halvblind om några år.. Imorgon träffas vi igen my lovely, jag längtar!
Pussipuss du underbara skapelse

Postat av: Frugan

Jag ville bara säga att du är bäst.. Tack för att du finns, vet inte vad jag skulle göra utan dig i mitt liv, du är som en bärande vägg som man aldrig kan ta bort för då faller allt annat som ett korthus. Du lyser upp min dag, ja hela min vardag.. Det var meningen att just du och jag skulle hitta varandra i denna lilla värld. Puss och kram min fru. Jag älskar dig!

2007-02-13 @ 23:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback