Min älskade Wilma

Jag förstår inte ens varför jag ska skriva, jag känner egentligen inte att jag orkar men jag tror jag måste.
Igår fick min lilla Wilmis somna in, dom hade hitat en hjärntumör och hon gick inte att rädda. Känslan jag har nu är sådan enorm tomhet och rädsla, rädsla för vad framtiden ska ge utan min älskade lilla kisse.
Jag tror aldrig jag känt sådan sorg i hela mitt liv och överallt i lägenheten finns hennes saker utspridda. Hennes favoritfilt, hennes studsboll, hennes matskål och hennes borste (som hon borstade sig själv med).

Jag kan inte förstå men jag måste försöka kämpa vidare för det hade hon velat. Jag bara hoppas från djupet av mitt hjärta att vår lilla älskling slapp lida. Hon sitter just nu i katthimlen och ligger i lådor och äter kokt fisk samtidigt som hon går och kuttrar som bara hon kan. Vår lilla Wilma fattas oss.

           

Sov i ro min vackra kisse, du har berört många hjärtan och din korta tid på jorden gav oss alla en enorm glädje. Det var en ära att få lära känna dig. Vi ses om några år. Ta hand om Niklas, han är en fin människa och jag tror ni kommer ha mycket kul tillsammans. Jag älskar dig Wilma!

Dagens låt: Simon and Garfunkel - Bridge over troubled water

Kommentarer
Postat av: imbo

Oj. vet inte vad jag ska skriva. Miste ju också min lilla Elvis och det är inte kul... Gäller dock att man ser det på ett bra sätt: att man åtminstone fick lära känna dem och vara deras matte. Fina Wilma visste ju att hon var din lilla sessa.

Postat av: annapanna

åh, beklagar förlusten..vet precis hur det känns att behöva låta ens djur somna in, det är inge roligt alls..jag grät i 3 dgr!

2007-08-31 @ 11:49:10
URL: http://vildawilma.blogspot.com
Postat av: Sandra

Det är så jävulskt hemskt... Att något sånt här skulle hända Wilma trodde jag aldrig. Tangetbordet blött av tårar... Jag och många andra kommer att sakna dig Wilmis, vi glömmer dig inte. Förstår att det är jobbigt för dig syrris. Men ring närsomhelst på dygnet om du behöver prata. Vila i frid Wilma! Från moster

2007-08-31 @ 14:57:49
URL: http://NannaSnowblack.blogg.se
Postat av: Mammut :(

Stackars er... det är så jobbigt när man förlorar ett kärt djur och man vill inte ha fler, just för att det gör så ont när de inte längre finns kvar.
Wilma slapp lida och det var ett svårt beslut för er men samtidigt visar det vilka djurvänner ni är... ett djur ska aldrig behöva lida.
Ni har charmtrollet Lilo kvar, att överrösa med er kärlek. Lider med er...
ÄDPK

2007-08-31 @ 18:03:11
URL: http://suecicae.blogspot.com/
Postat av: Frun

Nu har jag varit till Niklas grav, och han har lovat att busa med Wilma. Han sa även att det finns mycket lådor i himlen som små änglakatter kan busa i. Det kommer ta ett tag innan allt faller på plats igen, men låt det göra så. Tiden är inte en fiende som man lätt kan känna vid såna här händelser, utan en vän som låter en gråta, som läker sår i den takt som man själv behöver och som till slut får en att minnas sin älskade med skratt och ett leende.
Wilma finns alltid kvar med dig, för människor eller djur som blivit så älskade kan aldrig någonsin försvinna från en.
Ta hand om dig!
Jag älskar dig!

2007-08-31 @ 19:24:30
URL: http://www.shrine.blogg.se
Postat av: Annika

Hej Gumman! Tänker på dej nu... Åh vad tråkigt med Wilma men ändå skönt att hon slapp lida och att hon var älskad som få - och det kände hon nog. Det är inte alla förunnat.
Kramar/Faster A

2007-09-01 @ 22:06:12
Postat av: cina

åh vännen! fy vad sorgligt att lilla söta grisen inte finns kvar längre hos oss! :( er fina lilla prinsessa.
livet är verkligen inte rättvis. denna fina oskyldiga kissa skulle fått levt i hundra år tillsammans med er om jag fick bestämma. men hon fick leva sitt liv med de bästa människorna för det finns inga som kunde ha gett henne så mycket kärlek som ni gav till henne, och därför kommer hon att stanna kvar hos er som en skyddsängel. hon kommer att skydda er och vara hos er i både glada och svåra stunder. Varje gång du ser en dammtuss så är det lilla wilmis som står där i sina dammtussartofflor och ler mot dig och skyddar dig.
tänker på dig! tusen pussar och kramar <3

2007-09-21 @ 12:24:26
URL: http://shinona.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback