Kärlek i mängder!

Idag kära vänner tänkte jag reda ut begreppet och känslan kärlek. För seriöst hur ofta pratar vi om det egentligen, okej vi kanske pratar om vår kärlek till vår älskade men hur många olika sätt finns det egentligen inte att älska någon på?
Bara nu kan jag komma på ungefär tio olika sätt att älska.

Först och främst har vi kärleken till Anders, det är väl egentligen den största, i den här kärleken kan man börja använda sig av ord som man aldrig i hela sitt liv trodde att man någonsin kunde säga till någon, exempel på sådana ord kan vara: Lille plutten, gubbsnutten, älsklingsplutten, sötskiten och älskade. I den här fasen finns även risken för bindande, det vill säga äktenskap, samboskap och barnagörande. Men vad gjorde man utan sin älskade? Hur roligt vore livet om man inte var kär lite nu och då? Hur kul skulle det vara att se fram emot något om man inte såg fram emot det med någon? hur spännande skulle det vara för alla ni singlar om ni inte kunde gå och fundera över vem er stora kärlek egentligen är? vem är han? när kommer han? Hur kommer våra barn se ut? Roligt med kärlek men självklart finns det även jobbigheter, inte så roligt när något tar slut, man får lära sig leva ensam igen och hur lätt är egentligen det? MEN det är då ni får börja fundera på, vem är det härnest? Tänk vad spännande denna typ av kärlek är egentligen!

kärleken till föräldrarna.
Okej det är skitjobbigt när dom ringer och vill umgås konstant, man blir bokstavligt talat galen när man ska hjälpa dom med saker så som datorer, video etc. Men i gengäld får vi god mat, alltid nånstans att sova och en puss på pannan lite nu och då. Och vad gjorde vi egentligen utan våra päron? Vem ska trösta en när det finns ingen annan i hela världen som kan det, vem ska tala om för en varenda dag hur stolt dom är över en och framförallt vem skulle hjälpa mig med mina gardiner? (Fick IG i syslöjd, hur fan man nu lyckas med det) Tack mammut och papput för er gränslösa kärlek!

Appropå gränslös så kommer vi in på kärleken till vännerna, finns det någon förutom RIKTIGA vänner som verkligen kan förstå en i knepiga situationer? Utan vänskapen så skulle man nog inte orka med dagarna, Man skulle aldrig ha någon att vända sig till om man ville ha en spark i rumpan eller bara höra att man duger, och detta är förmodligen den enda kärlek som man kan prata om alla kärlekar med, jösses skulle gråta varje dag om jag inte hade mina älsklingar, ohh vad jag älskar er! Risker med denna kärlek finns faktiskt inte, så länge man väljer rätt vänner.

Nu är det dags för mina grisar att få lite kärlek, Min kärlek till Wilma och Lilo är väldigt speciell, dom är fula, smutsiga, luktar illa och är alldeles.. alldeles underbara! vad gjorde jag dom dagar då jag kom hem från skolan/jobbet och inte hade dom här, ståendes vid dörren och är så jävla lyckliga för att man äntligen kommit hem? Vad gjorde man dom gånger då tårarna bara rinner och man känner sig ensamast i världen då kissarna hoppar upp i famnen och älsker en precis på det sättet som man är? Fula skitgrisar.

Okej så nu har det gått över till kärleken av det materiella tinget, för det första måste jag får yttra min kärlek till MAT, ojojoj vad jag älskar det ordet! Och nu pratar jag inte mat i den form som yttrar sig i nyttighet det vill säga sallad av olika slag och tråkig jävla frukt, nejnej nu pratar jag om all mat som är förbjuden idag det vill säga: Pizza, dressingar, chips, choklad och i princip allt som innehåller mer än 500 kcal, i looove you don't you ever ever leave me!

Kärleken till min dator är otroligt stor, min älskade älskade korkade maskin, tack för att du finns! Okej det går inte en dag utan att jag vill sparka ut dig, det går inte en dag utan att jag svär över dig och kallar dig saker som jag inte får skriva här, det går inte en dag utan att jag vill byta ut dig till något bättre, men seriöst finns det nåt bättre än du? Du låter mig hålla kontakt med omvärlden och du låter mig beställa kläder och diverse som jag egentligen inte har råd med, du hjälper mig med skolarbeten och att lyssna på ljuv musik. Thank you dell!

Kärleken till Mobilen är också en lite klass för sig, okej mobilen är jag arg på ofta och det går alltid ut över stackars mobilen om jag haft ett telefonsamtal som jag är mindre nöjd över, för att inte tala om när jag är full då får mobilen ta mycket, exempel på detta kan vara vinspill, tappande i golvet och glömmande på krogen, men jag älskar min tjocka fula mobil på ett alldeles eget speciellt sätt för finns det något ställe i hela värdlen där man kan samla alla man älskar på ett och samma ställe? nepp.

Tv:n! Här kan vi snacka om hatkärlek, usch jag hatar när tv:n finns dom dagar jag behöver plugga och göra annat nyttigt men som det alltid slutar med att jag hamnar framför dumburken och diverse menlösa program. Jag hatar när man för en gångs skull har tid o se på tv och man slår på tv:n då det inte finns ett jävla skit att se på. MEN, vad vore man utan dumburken dagar då man är som mest bakis eller trött? Vad gjorde man om man inte fick se Kalle Anka varje jul? Vad skulle chipspåsen vara bra för om man inte fick titta på Oprah? Vad gjorde man dom dagar då man är sjuk och inte vill nåt annat än att bara kolla på gamla disneyfilmer? jadu, säg det.

Appropå hatkärlek så har vi nu kommit fram till vad som förmodligen är den största hatkärleken av alla, kläder! Vad gjorde vi utan våra kläder? Vi skulle förmodligen frysa och känna oss konstant nakna, men hur ljuvligt är det inte? Okej det kanske inte är så roligt när man upptäcker att byxorna som alltid suttit perfekt nu är för små eller man hittar den perfekt tröjan och provar den och senare inser att det är verkligen inte min stil, man gör av med myyyycket pengar på kläder varje månad som man förmodligen skulle kunna ha roligare för och man påminns konstant om att man faktiskt inte är en storlek 36. MEN hallå, huuuur underbart är det inte när man provar dom där byxorna man gått o spanat på och upptäcker att det finns inget annat man kommer ha på sig resten av sitt liv, hur glad blir man inte då man hittar den perfekta tröjan som döljer alla skavanker, och hur glad blir man inte när det är en stor rea och man hittar ett plagg som är ljuvligt för lite och ingenting, ojoj vd jag älskar min garderob, mina underbara kläder, mina snygga stövlar och min något förstora jacka, praise the lord!

Musiken! Detta är förmodligen den viktigaste punkten av alla materiella ting, bara klanget av ordet musik är som ljuv musik i mina öron, i love it! Vad gjorde jag dom dagar jag håller på att deppa ihop om jag inte fick lyssna på Eddie Vedders originella röst ? vad gjorde jag om jag inte fick lyssna på gamla härliga klassiker med pappa? Vad skulle man göra på förfesten om det inte fanns massa härlig dunka dunka? Näe musiken är förmodligen det viktigaste vi har, så pussa era älskade skivor och tacka dom för att dom finns.

Nu har jag kommit fram till den viktigaste och största kärleken, kärleken till dig själv! Älska dig själv och tala om det för dig! Älska dig själv dom dagar då du egentligen bara vill hata dig själv, prova så ska du få se på något alldeles fantastiskt. Älska dig själv då du har gjort fel och känner dig nedvärderande det är då du behöver det som mest tro mig. Börja dagen med att ställa dig framför spegeln och sjunga "var glad och nöjd för vet du vad.." skrattar du inte då så finns det nog inte så mycket att göra, tyvärr. Ge dig själv beröm och fina tankar. Tänk på allt bra du gjort istället för allt dåligt, jag lovar att du kommer upptäcka att det finns betydligt fler bra saker än dåliga saker. Ge din hjärna den där chokladkakan du varit sugen på i en vecka och ha inte dåligt samvete efteråt. Unna dig en kopp te framför dumburken dom dagar du har som minst tid. Och framförallt låt inte livet springa iväg från dig! Älska dig själv och behandla andra som du själv vill bli behandlad!
Gör kassörskan på ICA extra glad genom att ge henne ett brett leende och ett högt och tydligt "TACK". Tala om för dom du älskar att du älskar dom, vem vet det kan vara sista gången du någonsin träffar dom, skänk en slant till rädda barnen nästa gång du handlar jag menar du skulle ändå bara fika upp pengarna och dessutom kan du känna dig nöjd resten av dagen för att du gjort världen en tjänst. uppmuntra dina vänner att ta stora kliv ut i värlen och tala om att det finns inget som är omöjligt (detta är även vitkigt att du talar om för dig själv). Var snäll mot dig själv och låt aldrig någon annan få dig att känna dig mindre värd framförallt inte du själv!

*Kärlek till mina älsklingar, jag älskar er nu och för alltid*



Kommentarer
Postat av: Anabanana

Vilket underbart underbart inlägg. Jag blev helt varm i själen och lycklig hela jag, sitter här och ler. Även fast min kärlek inte går bra alls, så är jag kär i kärleken. Den är fantastisk och underbar och kan få oss människor att göra de mest knasiga sakerna. Tack för att du finns och upplyser oss om allt det som vi har runt oss och som vi borde uppskatta. Jag älskar mig själv lite extra nu :)
Och jag älskar dig otroligt mkt för den fina människa och vän du är. Jag är så glad att du finns och tack för att du varje dag lyser upp mitt liv. Puss och kram min sötjävel!

Postat av: Emelie

Oj oj, det var ett djupt inlägg, och låångt! härligt stina :)syns på fredag, kram

2006-10-25 @ 17:32:59
Postat av: Mammut : D

Vänta du tills du får egna barn som blir vuxna, då är det din tur att få utnyttja deras kunskaper... å laga/sy gardiner, tröjor mm (fast lyckas dom få bättre betyg än dig i syslöjd så blir det nog snarare tvärtom) :)). Hmm, kanske du skulle rikta in dem på "rätt" väg, dvs vi har ingen målare eller snickare i släkten... det skulle vi behöva, veterinär vore oxå bra, för att inte tala om en läkare. Vore kalas när man blir äldre och får krämpor ;)
Allvarligt talat så är du iaf jätteduktig och jag är jättestolt över dig... som vanligt. Älskar dig min lilla griskulting, pussa på mina små håriga "barnbarn". Pussisar Din Mammut

2006-10-26 @ 13:04:16
Postat av: Jenny

Christina du är helt underbar!! =D Stort leende spreds över hela fejjan.
TUUUUUSEN KRAAAMAAAR!!!!!!

2006-10-26 @ 14:36:21
Postat av: Moster i Florida

Vad härligt! Fast du missade stort, den största kärleken är helt klart till dina egna barn! Jag har aldrig upplevt en större kärlek, och jag älskar mycket här i livet. Fast det kommer du ju förstås inte att känna till förrens du själv blir mamma. Första gången jag såg in i min dotters ögon höll mitt hjärta på att brista... Jag älskar så klart min man, men min dotter, vad som än händer kommer hon att vara närmast mitt hjärta. Hon är mitt liv! Kram!

2006-10-26 @ 20:40:54
URL: http://www.SwedishTranslator.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback