Ensam är stark..

... Jo tjena, inte när man ska sova iaf, den saken är klar!

Sitter och pluggar inför tentan imorrn, allt känns bara som en svart massa och jag vet snart inte vad jag läser längre. hur tråkigt får någonting bli? Hur länge ska man palla att ta sig igenom skittråkiga saker för att få den utbildning man vill ha? Antar att sådant är livet och så kommer det säkerligen förte sig resten av livet också. "alltså det är tråkigt att skaffa barn men jag måste nog för annars får jag inte det liv jag ska ha", blaha!
Utöver konstant pluggning senaste dagarna huvudvärk och en gnutta ångest får jag även tampas med att jag inte har min älskling här, räknar ner dagarna tills han ska komma hem men dom är ganska långt bort i skymmningen, det vill säga 8 dagar kvar, har tagit mig igenom tre. När han kommer hem kommer julstrumpan vara fylld, det är nåt han kan räkna med :)

I helgen som sagt har det varit tentaplugg utan dess like med min söta lilla fru, hon har bott här hela helgen och vi har pluggat (kanske ätit lite choklad) Och ändå hunnit med lite snack om livets bestyr. Det känns tomt utan henne här nu, jag hade liksom börjat vant mig :( Väggarna är kalla och golvet ekar och soffhörnan där du suttit och ätit godis hela helgen är tom, endast några chipsspår syns.
Btw, hon är min nya gudmor till katterna, hon vet nämligen hur dom ska tas dvs, dom är inte katter utan små små människor, bebisar eller kalla det barn om du vill. Frugan har iaf begripit det nu och dessutom pussar hon på dom ungefär lika mycket som jag och hon har lärt sig hur man fjäskar och att ful betyder vackrast på jorden.
Alltså min enda pålitliga gudmor.

Vi lekte även med tanken att frugan skulle bli som en katt och bo med mig och ha en egen låda (flyttkartong) och en egen toalåda som skulle vara lika stor som ett rum ungefär fast fylld med sand. Detta skulle hon göra i kombination med att jag vunnit tio miljoner på triss och att anders rymt med Carolina Gynning, bosatt sig på cypern och blivit dom första i hela världen som fått tiolingar (eller heter det tilingar?), Nämnde jag att han skulle spela i ett cypriotiskt hårdrocksband som inriktade sig på att vara orientaliska?
Haha, roliga tanke kl 3 på natten.

Önska mig lycka till imorgon, jag ska kämpa och kämpa och göra mitt bästa (som förmodligen kommer bli det sämsta)
Pusspuss
Dagens låt: Aimee Mann - Wise up


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback